Rozwija też wszechstronnie model dojrzałego porozumienia z adresatem oparty nie na zasadzie arbitralnego sterowania przebiegiem odbioru, lecz na metodzie stymulowania partnerskiej aktywności widza, któremu przypada w udziale rola pełnoprawnego współtwórcy znaczeń ekranowego świata. Autorski stygmat dzieła zyskuje w świadomości filmowej walor cenniejszy niż kiedykolwiek przedtem. Dotyczy to zwłaszcza reżyserów. Fakt, że film jest wypowiedzią czyjąś’, że wyszedł spod ręki Viscontiego, Wajdy, Kurosawy czy Bergmana, nabiera zasadniczej wagi. Stabilizuje się w pewnej mierze sytuacja twórczości filmowej mającej najwyższe aspiracje poznawcze i artystyczne.Rośnie autorytet wybitnych reżyserów, a wraz z nim kredyt zaufania, jakiego udziela publiczność śmiałym i oryginalnym poczynaniom twórczym.
Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: